Professionelt besøg i Svendborg Golf Klub

Søndag, den 6. maj var der stor aktivitet og et højt spændingsfelt i Svendborg Golf Klub. Fire ud af klubbens fem divisonshold skulle tage imod meget stærke spillere fra hhv Faaborg og Odense Golfklub og Great Northern i Kerteminde, hvor bl.a. den tidligere professionelle Søren Hansen var på holdet.

Forventningerne var store, da Svendborgs spillere mødtes til fælles morgenmad i klubbens restaurant. Her blev de modtaget af Formandskabet (Ulla og Gitte), der forsøgte at puste masser af selvtillid ind i spillerne.

Golfklubbens damer, der spiller i 3. division i Danmarksturneringen, mødte Great Northern. Damerne giv gæsterne kamp til stregen, men endte med at tabe 3-6. Alle 4 matcher var tætte og det hele blev faktisk afgjort på sidste hul. En formidabel indsats af Svendborgs seje damer.

1. divisions veteranspillerne vandt til gengæld 11-3 over Faaborg.
  2. divisions herrer, som består af nogle skønne unge måske kommende professionelle spillere, vandt 9-3 over Odense Golfklub. En superflot præstation af så unge og ganske uerfarne spillere.

Svendborgs 5. divisions herrehold var nok dem, der var mest spændte på matchen, hvor de bl.a. skulle møde Great Northerns Søren Hansen, spillende træner i Kertemindeklubben.

Søren Hansen har spillet på højeste niveau på den europæiske tour og bl.a. også deltaget i Ryder Cup i 2008 og var dermed udtaget som en af de 12 bedste spillere til at repræsentere Europa i kampen mod USA’s 12 bedste spillere.

Han har to gange vundet på Europa Tour’en i sin karriere. I dag har Søren Hansen forladt den professionelle golfscene og er cheftræner på Great Northern, hvor han bl.a. er med i opbygningen af en junior- og eliteafdeling.  Dette arbejde har allerede båret frugt efter kun 2 sæsoner, og det måtte Svendborg Golf Klubs meget dygtige spillere sande! OG Svendborgs herrer måtte bøje sig støvet for overmagten, hvor de tabte 0-12.

Dette fik nu ikke spillerne til at gå i sort, tværtimod. Som en af dem udtalte efterfølgende: ”Det var en super oplevelse og fantastisk at være så tæt på en superspillende Søren Hansen”.

Arrangement i Svendborg Golf Klub blev en stor succes, ikke mindst takket være stor hjælp og støtte fra Andreas, der udover at være der for ”sine” spillere også fik foreviget den spændende dag med gode fotos. Gæsterne fra Faaborg, Odense og Great Northern var alle imponerede over den utroligt flotte bane, som i den grad bidrager til flot golfspil.

På billede nr 1 ses fra venstre: Michael Ostersen og Lars Rosener fra Svendborg Golf Klub og Søren Bech og SØREN HANSEN fra Great Northern.

På billede nr 2 ses fra venstre: Svendborg Golf Klubs 4. divisionshold – Peter Madsen, Tobias Nygård, Lau Grønbæk, Emil Guldfeldt, Benjamin Jarlgaard, Victor Johnson, Jens Weber

På billede nr. 3 ses fra venstre: Svendborg Golf Klubs 5. divisonshold – Michael Ostersen, Lars Rosener, Søren Seiersen, Janus Harder, Thomas Kristensen, Lars Sørensen

På billede nr 4 ses fra venstre: Svendborg Golf Klubs damehold – Tina Andersen, Nina Winther Messmann, Harriet Tipsmark, Lisbeth Seiersen, Britta Back, Jeannette Lægsgaard