Velkommen som Junior i Svendborg Golf Klub

Her på siden kan du finde en masse informationer om, hvad der sker i junior afdelingen og du kan se hvem der sidder i Junior udvalget.

Er der spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte Junior udvalget – se nederst på siden.

Der findes en Junior kalender, hvor du kan finde alle datoer på junior aktiviteterne:
Junior aktivitetskalender 2023

Juniorafdelingen har en Facebook-gruppe og her kan junior forældre modtage information omkring arrangementer og træning. Endvidere laver spillerne aftaler om spil og træning med hinanden. Gruppen kan også bruges til at dele billeder og videoer fra oplevelser på golfbanen. Det er en fordel, at være medlem af denne gruppe, da det er en let måde at kommunikere information ud til både forældre og juniorer på. LINK TIL FACEBOOK

Træning
Kontaktperson: Rolf Pedersen, e-mail: traener@svendborg-golf.dk

For alle juniorer med en minimumsalder på 9 år, tilbydes der træning og spil på banen to gange om ugen i sæsonen, sommerferien undtaget. Træningen tilrettelægges så både bredde og elite tilgodeses og motiveres til en løbende træningsindsats. Der oprettes ved hver sæsonstart hold, hvor der søges en vis homogenitet i forhold til alder og handicap. Træningen består dels af teori, teknisk og fysisk træning.

Der vil være to gange træning ugentlig med teknisk træning. Den tekniske træning bliver varetaget af trænerteamet. Indlæringen sker via lege og konkurrencer. Træningshold og tider kan ses på hjemmesiden og i facebookgruppen.

Træning er tirsdag og torsdag fra kl. 16.00 – 18.00.

Fredagsturnering
Denne løbende match er for alle juniorer i klubben. Datoer kan ses i aktivitetskalenderen.

Tilmelding på GolfBox, dog kan man undtagelsesvis tilmelde sig i klubhuset på spilledagen.

Fællesspisning
Et par gange i løbet af sæsonen mødes juniorer og forældre/søskende/bedsteforældre til fælles spisning. Juniorer får måltidet gratis, men skal selv betale for deres drikkevare. Andre deltagere betaler for måltidet og drikkelse. Tilmelding via Facebook. Datoen kan ses i aktivitetskalenderen.

Juniorafslutning (Løvfaldsmatch)
Som afslutning på sæsonen afholder vi Løvfaldsmatch og der spilles individuelle rækker. Datoen kan ses i aktivitetskalenderen.

Turneringer uden for klubben

Golf Experten Fyn Tour
Fyn Tour er et samarbejde mellem de fynske golfklubbers juniorafdelinger og er en turnering for juniorer med hcp. 4,5 – 52 og som max. fylder 19 år i løbet af året.

Der er præmier til de 3 bedst placerede i hver række i hver enkelt turnering ligesom der er præmier til årets vinderne af ranglisten i alle 3 rækker.

Klubben dækker start gebyr, som også dækker frokost og drikkevarer. Golf Experten Fyn Tour har sin egen Facebookgruppe for spillere, forældre og andre interesserede: ’Golf Experten Fyn Tour’.

D-tour by Golfstore
En god start i forhold til at afprøve turnering. Afslappet med hjælp fra den voksne tæller, der fører point for de yngste grupper. Hver aldersgruppe spiller på 3 forskellige niveauer: First, Future og Superfuture.

Andre turneringer
Der findes andre junior turneringer, som man kan deltage i, bla. Makker Cup, Girls only Tour, DGU Short Game, Super 6. Er du I tvivl, kan du altid snakke med træneren om, hvad der kan passe til dig.

Retningslinjer for spillere, der repræsenterer klubben
Når man som junior repræsenterer Svendborg Golfklub, repræsenterer man hele klubben, og dens gode ry. Derfor optræder man naturligvis med respekt for andre spillere og den klub man gæster eller er vært for. Vi vil være kendt for fair play og for vores gode golfspil. Turneringer spilles i udleveret klubpolo.

Ny i golfverdenen

Som forældre/bedsteforældre til en junior – særligt et nyt medlem – kan det være svært at overskue, hvordan man skal forholde sig, og hvordan man bedst kan hjælpe til med at skabe de bedst mulige betingelser for juniorerne.

Vi har derfor lavet denne oversigt, der gerne skulle hjælpe jer lidt på vej. Vi opfordrer alle forældre/bedsteforældre til juniorer:

• at hjælpe de unge med at få anskaffet det nødvendige udstyr – spørg trænerne om, hvad der er nødvendigt
  • at støtte de unge i at passe træningen hver uge – og også gerne i at komme ud og træne uden for de faste træningstider
  • at støttede de unge i med jævne mellemrum at komme ud og spille på banen
  • jo mere man spiller, jo hurtigere lærer man det. Deltag i Fredagsturneringen
  • at hjælpe jeres børn med at forstå regler og etikette
    Hvis I ikke selv spiller golf og dermed ikke kender golfreglerne, kan vi anbefale den letlæste bog ”Kom godt i gang” og den lille regelbog “Lommeguiden”, som juniorer i Svendborg Golf Klub får udleveret, når de starter på golf
  • at holde jer selv og jeres børn orienteret om aktuel information, der udsendes fra juniorudvalget via Facebook, juniortavlen og/eller hjemmesiden
  • at hjælpe de unge med at blive tilmeldt til relevante turneringer
  • at hjælpe de unge med transport til træning og turneringer m.v.
  • at bidrage med positive “klap” til de unge, også selvom det ikke er jeres egne, og i forbindelse med turneringer
  • at optræde på en sådan måde, at man udviser respekt for sine egne børns modspillere
  • at deltage i juniorudvalgets informationsmøder og lignende arrangementer.
  • at give en hjælpende hånd, når juniorudvalget har brug for hjælp til diverse arrangementer.
  • at sende ris og ros videre til juniorudvalget. Det er den eneste måde, hvorpå vi kan blive bedre på.

sidst – men ikke mindst – at bidrage med nyheder og fotos til vores Facebook-side.: Tag nogle fotos af juniorerne i forbindelse med f.eks. en træningssamling, en match, en turnering, sociale arrangementer eller lignende og skriv lidt tekst til.

Metteemilia Nørregaard

Tlf. 6169 6336 - E-mail: mette@ts66.dk
Nina Nina Winther Messmann

Tlf. 2131 7889 - E-mail: nina_mess@hotmail.com