Shortgame dag Svendborg golfklub.

Fredag d.04-08-2023 vil der være opsat Shortgame bane på 9 huls banen fra kl. 10.00 til 18.00. Åben for alle. Ingen tilmelding, bare kom og spil.
Flere af jer er måske bekendt med shortgame konceptet.
Det går i al sin enkelthed ud på at gennemføre 8 forskellige øvelser, som er relateret til spillet på og omkring greenen.
Hvis i allerede nu er nysgerrige på spillet, vil der kl.10.00, kl.12.00 og kl.14.00 være en kort forklaring, samt instruktion i brugen af pointsystemet og scorekortet, som er i en helt ny meget forenkltet udgave.
Dette foregår omkring klubhuset ved puttegreenen ved driving range.
Er i fortrolig med konceptet, afhenter i bare scorekort i klubhuset og kaster jer ud i det.
Nedenfor er beskrivelse af de enkelte øvelser, som vil være placeret ude på de første 5 huller på 9 huls banen.
Bemærk at øvelserne ikke vil blive opsat i kronologisk rækkefølge, så eks. Hul 1 er øvelse 1+2, og hul 2 vil være øvelse 5+6, det er opsat alt efter hvor velegnet den respektive green er til øvelsen.
Der vil være opsat mærker som indikere hvilken øvelse der er klargjort til.
Men man går runden i hul række følgen 1-2-3-5.
Ved hver green vil der være et farve bånd til beregne point score på opgaven.
Vi opfordrer jer til at gå i 3 bolde, da der så vil være en der udfører øvelsen, en der fører regnskab, og en der styre point båndet og evt, flytter bolde før næste slag.
Scorekort kan udfyldes med spiller og markør dgu nummer.
Men det er ikke påkrævet, at indlevere scorekort, for at gå en Shortgame runde
Hvis man har et fuld udfyldt scorekort,kan det afleveres efter dagens runde, så vil vi indtaste det i DGU`s shortgame register. Kasse er opsat i receptionen.
Dette vil indgå i i DGU årlige registering af spillede runder Shortgame, og føre Svendborg GK på tavlen 😮)
Endelig gøres opmærksom på at DGU DM i short game afholdes i Odense Eventyr golf d.1/10 23, med både først til mølle rækker og en mester række, hvor laveste hcp vil få fortrins ret.
Tilmelding til DGU DM findes i golfbox.