Mød vores klubsponsor Louis Nielsen Svendborg

Langt de fleste kender helt sikkert sloganet “Sku’ ha’ gået til Louis Nielsen”, hvilket heller ikke er så underligt, da optikerkæden Louis Nielsen er den absolutte markedsleder i Danmark. Kæden startede oprindeligt i Aalborg i 1978, hvor optiker Louis Nielsen introducerede en kontaktlinsebutik kombineret med køb af kontaktlinser på abonnement. Ti år efter blev sortimentet udvidet med briller – og så er resten nærmest historie.

Svendborg butikken åbnede i 2001, og John overtog butikken i 2003, Susan kom til i 2014. Begge ejer også butikken i Faaborg.

I 2005 blev Louis Nielsen kæden opkøbt af britiske SPECSAVERS. Det betyder for Louis Nielsen Svendborg, at butikken fortsat er ejet af Susan Uhrbrand Jensen og John Tornhøj, og at Specsavers agerer “backing group”, noget som begge ejere vurderer som en absolut fordel. For Louis Nielsen er det dog også meget vigtigt med den lokale forankring og det at være en del af lokalområdet. Det nyder bl.a. vi i Svendborg Golf Klub godt af.

Louis Nielsen gør det godt – både for vores klub, hvor firmaet f.eks. er sponsor for vores meget populære afslutnings- og frivillighedsmatch, der i år afholdtes den 1. oktober – atter med stor tilslutning og stor succes. Samtidig er klubben i den heldige situation ofte at få doneret Goodiebags i forbindelse med forskellige klubarrangementer.

Svendborg Golf Klub er ikke den eneste, der nyder godt af Louis Nielsens “gavmildhed” – også f.eks. Dansk Folkehjælp får via SynsHjælpen støtte til at passe på udsatte danskeres øjensundhed. I den forbindelse foretager Louis Nielsen gratis synstests og donerer gratis briller til 1.200 udsatte danskere hvert år.

Men Louis Nielsen gør det også godt i andre sammenhænge. Som Danmarks største optikerkæde er produktudvikling en vigtig ingrediens for fortsat at klare sig godt i konkurrencen. I 2015 introduceredes f.eks. funduskameraet og iCare trykmåling under konceptet KompletSyn, der tilbyder kunderne et kombineret syns- og sundhedscheck for at komme evt. øjensygdomme i forkøbet. I fortsættelse heraf introduceredes i 2017 synsfeltscreeners til tidlig afdækning af bl.a. grøn stær.

Og så er Louis Nielsen en rigtig god arbejdsplads, hvilket priser i både 2021, 2022 og i 2023 beviser. Virksomheden blev bl.a. i 2022 rated som Danmarks bedste arbejdsplads for unge under 25 år, og i 2023 vandt Louis Nielsen prisen som Danmarks bedste arbejdsplads for virksomheder med 500+ medarbejdere.

Både John og Susan er selv golfspillere, desværre er der ofte ikke tid til at spille så meget, som de godt kunne tænke sig. John spiller primært i Faaborg og Susan i Nyborg, men de har dog begge et ganske godt kendskab til vores bane, som de betegner som en dejlig bane at spille. Det vidner deres store engagement i klubben jo også om.

Vi er uden tvivl mange golfspillere i klubben, der enten bruger kontaktlinser eller briller – eller måske  bør overveje det, og vi “sku’ måske snart gå til Louis Nielsen” og få checket op på vores “boldøje”, så bolden lettere finder hen til hullet.

af Gitte Borgermann