Donation fra Nordea

Svendborg Golf Klub har modtaget 50.000 kr. fra Nordea-fondens fokusområde Liv i det lokale om støtte til Handicap.

Svendborg Golf Klub har opstartet en ny afdeling målrettet fysisk og psykisk handicappede.

Projektet blev startet i 2022 med henblik på at anvende golf som et element i genoptræningen af handicappede og give andre handicappede lige vilkår og tilgængelighed til fritidsaktiviteter.

Det er nu så stor en succes, at Svendborg Golf Klub vil omlægge deres 9-huls bane, for at gøre den mere handicapvenlig og tilgængelig. Det giver nye spillere bedre vilkår målrettet deres behov, og samtidig giver klubbens egne medlemmer mulighed for at fortsætte med at spille, selvom alderen eller tiden sætter sine begrænsninger.

Nordea-fonden har valgt at støtte projektet med 50.000 kr., som gør at Svendborg Golf Klub til sæsonstart 2024 er klar med det nye hulforløb på 9-huls banen.

Checken blev overrakt af Carsten Volder, filialdirektør i Nordea Svendborg-Rudkøbing-Ringe-Fåborg-Ærø til Claus Bjerregaard og Lone Storm Sørensen, hhv. bestyrelsesmedlem og klubleder i Svendborg Golf Klub.