Åbningstale ved standerhejsning

Ved standerhejsning i lørdags var der tale ved bestyrelsesmedlem Ingeborg Ploug. Talen kan du læse her.

Standerhejsning – åbningsturnering 16.04.2016

Velkommen til jer alle til en ny golfsæson og til årets første klubturnering.

Den kvikke golfspiller har naturligvis allerede opdaget, at der er sket et og andet på banen hen over vinteren.

1. For det første nye teesteds markeringer, som man nok lige skal vænne sig til. Det er sådan, man gør ude i verden, og mon ikke vi kan lære at sige 48 og 58 osv. i stedet for rød og gul og hvid.
  2. For det andet – og mere i øjenfaldende – er der alle de nye træer. Dem skal man i hvert fald vænne sig til. Husk at nyde dem og pas godt på dem, og send gerne en venlig tanke til baneudvalget og keeperne for deres ekstra arbejde. Det har ikke været gratis at lave, så også en tanke til Svendborg Kommune, som med et særligt tilskud har været med til at gøre det muligt.
  3. Vi har også fået nyt logo – det skal man måske også vænne sig til! Det er nu i brug alle steder, og jeg synes, at det sender et aktivt og energisk signal. Man er ikke i tvivl om, hvad det handler om. Det forpligter, og så må vi alle – fra hver vores sted i klubben – gøre vores bedste for at leve op til det.
  4. I klubhuset har der været nogen forbi med ”en lille fugtig klud” og en malerpensel. Tak til jer – det kan ses, at I har været der!

Så vil jeg sige, som jeg plejer at sige, når folk spørger, om det ikke er dyrt at spille golf. Det er med kontingentet ligesom med kirkeskatten: jo mere man bruger det jo mere får man får pengene!

Og husk også, at trænerne, shoppen og restauranten har vi kun, hvis vi bruger dem.

Til slut vil jeg ønske jer alle god tur i dag – og god sæson.

Vi hejser flaget.

Svendborg Golf Klub længe leve.

Ingeborg Ploug.