Pink Cup turneringen blev afviklet den 6. juni 2015 – en bragende succes!

webbanner-pink-cup-2015

Vi i Tirsdagsdamerne troede ikke, at det var muligt at opnå et resultat, som det vi spillede ind sidste år til vores 10-års jubilæum i Pink Cup regi – men vi gjorde det – og endnu mere til!

Som formanden, Ingeborg Ploug sagde i sin åbningstale, er det ikke kun Tirsdagsdamernes turnering – det er nu en turnering for hele klubben – alle generationer og begge køn var godt repræsenteret med 53 kvindelige og 33 mandlige spillere.

Kenneth, vores chefgreenkeeper havde på eget initiativ sørget for Pink Cup flag – ikke blot til flagstangen men også til alle greens. Et fantastisk syn. Og Nima Reklame havde sædvanen tro trykt flag med sponsorernes navne, der var næsten 3 flag på hvert tee-sted!! En rigtig flot sponsorstøtte fra Svendborgs erhvervsliv.

Vejret var strålende, der var pink goodie bags til alle, og de 86 spillere slog ud i en gunstart kl. 10. Alle spillede fra rød tee med præmier til de 10 bedste spillere i 2 rækker, længste drive til herrer og damer, nærmest flaget på hul 6 og 15 og endelig en puttekonkurrence.

Vi havde endog fået fotograf Glenn Styr Jonassen til med sit professionelle blik og udstyr at forevige dagen. Billederne vil blive offentliggjort under Tirsdagsdamernes galleri.

Vel tilbage i klubhuset igen 4 timer senere havde Belinda og Ove tryllet både med velkomstdrink, pink borddækning og lækker buffet.

Og nu til det faktuelle:

På dagen blev Lone Sørensen udråbt som vinder af A-rækken og fik 1. præmien. I virkeligheden vandt Halvor A.P., og det har vi efterfølgende kompenseret for. I B-rækken vandt Susanne Petersen (for 2. år i træk). Vinderne kan ses på de viste fotos. Se golfbox for de øvrige resultater.

Længste drive herrer, blev vundet af Ole Dybdal, længste drive damer af Liv Svaneberg.

Nærmest flaget hul 6, af Tom Eggert med 0,93 m – hul 15 af Anne Louise Jørgen – kun 0,35 m fra flaget. Det var så tæt på Hole-in-one, som havde udløst 25.000 kr. til Kræftens Bekæmpelse.

Puttekonkurrencen blev vundet af Hanne Jørgensen med 30 puts.

Pink 4 Pink 3 Pink 2 Pink 1

Som noget nyt i år arrangerede vi tidligere på sæsonen modeshow med tøj fra De fire Årstider og Golf Store v. Henrik Zacho. Samme Henrik solgte pink polo-trøjer med logo, hvor alt overskud gik til vores indsamling til Kræftens Bekæmpelse. I den anledning kunne Henrik overrække en check på 7.152 kr. til indsamlingen.

Sidste år introducerede vi begrebet ”personligt sponsorat”, hvor vi opfordrede spillerne til at skaffe sig personlige sponsorer, der bidrog med et kontant beløb, eller et beløb pr. scoret point. 12 spillere havde taget udfordringen op – hvor intet beløb er for stort og intet for lille – så ved fælles hjælp fik vi indsamlet over 46.000 kr. i sponsorater. Vi præmierede de 5 spillere, der havde indsamlet flest penge.

Lotteriet, hvor vi igen i år fik solgt alle 600 lodder, er et show i sig selv, når alle de flotte præmier skal fordeles blandt deltagerne. Som noget nyt i år fordelte vi præmierne i 2 puljer, den ene til straks udlevering og den anden til udtrækning på dagen. Alle præmier var sponserede, et fåtal fra Kræftens Bekæmpelse og hovedparten fra Svendborgs erhvervsliv. Dette indbragte 12.500 kr. kun overgået af deltagergebyret og sponsoraterne.

Pink 5

Og nu til resultatet:

modeshow, deltagergebyr, salg af varer/roser og lotteri, sponsorater, auktion over maleri, kagesalg mv. beløb sig til mere end

82.000 kr.

som Svendborg Golf Klub kan videresende til Kræftens Bekæmpelses arbejde og forskning i brystkræft. En præstation som vi alle kan være meget glade for og stolte af.

Vi håber så også både på vores og ikke mindst på Lone Sørensens og Susanne Petersens vegne, at det er tilstrækkeligt til at Svendborg Golf Klub går videre til Kræftens Bekæmpelses Landsfinale, der i år afholdes den 18. september hos Kokkedal Golfklub.

Tusind tak til alle Jer, der bidrog med Jeres deltagergebyr, deltagelse i modeshow, køb af varer og lodder, indsamling og donation af præmier, sponsorering og salg af pink polotrøjer, sponsorater, malerisalg og meget meget mere.

Pink 6

Ingeborg, Charlotte, Dodee, Marianne, Susanne, Lis, Inger og Lise