Pink Cup indsamlede kr. 51.500,-

Efter årets Pink Cup turnering den 11. juni kan Svendborg Golf Klub overdrage 51.500 kr. til Kræftens Bekæmpelses arbejde inden for brystkræft.

Igen i år stod Tirsdagsdamernes bestyrelse klar til at modtage deltagere til årets Pink Cup turnering, hvor formålet ud over at have en festlig og hyggelig turneringdag også er at samle penge ind til Kræftens Bekæmpelses arbejde inden for brystkræft.

60 spillere havde tilmeldt sig turneringen – heraf var de 37 ! kvindelige og de resterende 23 mandlige golfspillere. Alle spillede efter turneringsproportionerne fra tee 48.

Her ser I Dodée, Ingeborg, Inger og Lise klar til at udlevere scorekort, balloner og goodiebags med vand, frugt og lidt sødt, mens Susanne og Marianne er på vej ud til alle teesteder for at sætte flag med sponsorernes navne op. Se liste nedenfor.

Efter endt spil havde Belinda og Ove igen tryllet en lækker buffet frem til de sultne deltagere, hvorefter præmieoverrækkelsen kunne begynde. Alle de flotte præmier var enten doneret af Kræftens Bekæmpelse eller af Svendborgs erhvervsliv.

Vinderne i A-rækken blev:                                            Vinderne i B-rækken blev:

1. Liv Svaneberg 41 p.                                             Niels Kristian Skov 38 p.
  2. Niels Duelund 36 p.                                            Jørgen Milling 36 p.
  3. Steffen Klejs Jørgensen 36 p.                           Susanne Petersen 35 p.
  4. Brian Nielsen 34 p.                                             Inger Olsen 33 p.
  5. Paula Pedersen 33 p.                                          Vagn Grønbjerg 33 p.
  6. Boye Top Christensen 33 p.                              Margit Lee 33 p.
  7. Troels Segel 33 p.                                                Lis Larsen 32 p.

Hvis Svendborg kvalificerer sig blandt de 15 størst indsamlede totalbeløb, 15 størst indsamlede beløb pr. kvindelig spiller eller ved lodtrækning vil Liv Svaneberg og Susanne Petersen gå videre til landsfinalen, der afholdes i Trehøje Golfklub den 22. september 2017.

Længste drive herrer blev vundet af Steffen Klejs Jørgensen og damer af Liv Svaneberg

Nærmest hul 2 af Kaj Jensen, hul 15 af Jesper Tangager og nærmest hul 10  i 2. slaget af Boye Top.

Dagens arrangement blev sluttet af med en festlig auktion,

hvor deltagerne ikke var sene til at byde på de tiloversblevne flotte præmier, stadig fra Kræftens Bekæmpelse og Svendborgs butikker.

Tak til Jer, der deltog, og til Jer der støttede os ved de afholdte arrangementer og aktiviteter.