Omtanke ved opsamling af bold med flag i hullet

Med de nye regler oplever vi at mange benytter muligheden for at putte med flaget i. Det er rigtig fint, dog kan det også medfører ekstra slitage især ved hulkanterne når bolden skal op igen.

Her er der derfor et par råd til omtanke, når du skal have din bold op af hullet med flaget i:

• Hvis du bruger en boldopsamler på dit puttergrip: Tag flaget op, inden du samler bolden op. Der er ikke plads til både flagstang, puttergrip og bold.
  • Hvis du har handske på den ene hånd: Tag bolden op med hånden UDEN handske – og mellem 2 fingre.
  • Hvis du har bolden i hul sammen med flagstangen: Brug ikke flagstangen til at trække bolden op med.
  • Hvis der allerede er en bold i hullet: Der er plads til flere! Så kan I samle to bolde op på én gang.