Nyt fra tirsdagsdamerne – Pink Cup tirsdag, den 10. juni 2014

Nyt fra tirsdagsdamernePink Cup tirsdag, den 10. juni 2014

Vi har fået så mange positive henvendelser omkring Pink Cup, og det er vi meget glade for.

Og nu er tidspunktet kommet, hvor

Pink Cup er oprettet i golfbox,

så du kan tilmelde dig turneringen. Ud fra de mange forhåndstilkendegivelser, vi har fået, er der rigtigt mange, og også rigtigt mange mænd, der har lyst til at deltage her i jubilæumsåret. Vi har sat deltagerantallet til 104, og deltagelsen sker efter først til mølle princippet, så hvis du vil være helt sikker på at komme med, er det bare om at tilmelde dig. Der spilles stableford i 2 lige store rækker – A og B.

Vi har tidligere opfordret spillerne til at skaffe sig personlige sponsorer, som donerer enten et fast beløb, eller et beløb pr. stableford point, spilleren opnår. Formularerne, der kan bruges kan downloades herfra eller afhentes på kontoret. Der spilles om flotte præmier til både den kvindelige og mandlige spiller, der bidrager med flest penge. Og igen mange bække små …..

Det skal lige pointeres, at det er helt frivilligt, om man har lyst til at være med i denne præmierække. Det er blot en mulighed for, at den enkelte spiller via sit netværk kan rejse endnu flere penge til Kræftens Bekæmpelse.

Ud over selve turneringen vil spillerne kunne deltage i en puttekonkurrence, og der er også præmier for længste drive for både damer og herrer samt for nærmest hul.

Og så håber vi jo stadig på et hole-in-one den dag, da det udløser 25.000 kr. fra Willis. Dette beløb tæller med i klubbens indsamling.

40 af de deltagende klubber går videre til landsfinalen, der i år afholdes hos Lübker Golf Resort i september. De 15 golfklubber, der har indsamlet det største beløb totalt set pr. golfklub går videre. Det samme gør de 15 golfklubber, der har indsamlet det højeste gennemsnitlige beløb pr. spiller, og de sidste10 golfklubber findes ved lodtrækning. Klubberne repræsenteres ved de kvindelige vindere af A- og B-rækken.

Inden længe sætter vi gang i vores lotteri, hvor der ligeledes er mange flotte præmier. Og vi vil fortsætte salget af varer fra Kræftens Bekæmpelse.

Håber, at I har lyst og mulighed for at deltage i vores arrangementer, så vi kan samle virkelig mange penge ind til kampen mod brystkræft og samtidig skaffe Svendborg Golf Klub en plads i landsfinalen, så klubben bliver verdenskendt også uden for Fyn.

På tirsdagsdamernes vegne.

Lise Rungø                         og                  Inger Olsen