Nyt fra Dansk Golf Union

Dansk Golf Union har sendt lidt informationer ud til klubberne omkring Mid-age aldersgrænsen samt udsendelse af DGU kort. Du kan læse det herunder.

Ny aldersgrænse for DM Mid-age

DM Mid-age kan nu spilles fra det 30. år.

EGA har, til det kommende EM Mid-amateur 2015, ændret betingelserne således, at der kan deltages fra den dag man fylder 30 år. I forlængelse heraf har Dansk Golf Union besluttet at følge efter med en tilsvarende ændring af aldersgrænsen – dog med den lille forskel, at der kan spilles DM Mid-age 2015 fra det år, man fylder 30, samt at professionelle fortsat kan deltage i DM, men ikke i EM.

Den officielle aldersgrænse for Mid-age herrer og damer i Danmark ændres herved til “Fra og med det år, spilleren fylder 30” og klubberne opfordres til straks at implementere den nye aldersgrænse i klubturneringsprogrammmet og særligt til klubmesterskaberne.

Ny dato for udsendelse af DGU-kort

På grund af et klubforslag, stillet til det kommende repræsentantskabsmøde, der kan have indflydelse på de kommende nye DGU-kort, anser vi det nødvendigt at udskyde produktionen.

Kortene vil således blive udsendt umiddelbart efter repræsentantskabsmødet; d.v.s. primo uge 14.