NATURVANDRING PÅ GOLFBANEN EN SØNDAG I NOVEMBER

På en golfbane skal der selvfølgelig spilles golf. Men en dag i november, hvor der ikke er så mange spillere på banen, så kan man jo også vandre en tur. Og hvorfor ikke gøre det, når vi oven i købet er så heldige at have Erhardt Ecklon og Ole Ryge som medlemmer, som oven i købet gerne vil øse af deres viden. Jo, det er en fantastisk mulighed for at få en skøn dag og for at få viden om fauna og dyreliv på den golfbane, hvor vi så ofte går og nyder alle 4 årstider, mens vi spiller golf.

Efter en velkomst gik 40 glade golfere med familier samlet til det store kastanjetræ på hul 7, som Ole fortalte om. Derefter gik vi videre til vandhullet på hul 5. Her havde Erhardt været ude med sit lille fiskenet og fanget lidt forskelligt, så vi kunne se, at der selv på denne årstid er liv i søer og vandhuller. Vi fortsatte op ad bakken og gik videre til det højeste punkt på golfbanen på hul 14. Sådan fortsatte vores vandring med flere stop og historier på vej tilbage til klubhuset.

Undervejs var der selvfølgelig nogle golfspillere ude, som vi pænt gik til side for. Jo, sikkerheden skal være i top – og det var den.

Vi sluttede af med kakao og boller i Golfrestauranten efter et par dejlige timer i godt selskab og fint vejr.

Tak til Svendborg Golf Klub, tak til Erhardt og Ole, tak til Golfrestauranten for nybagte boller og tak til alle deltagere for en hyggelig og sjov dag sammen.

De bedste hilsner

Dorthe Lørup