Klubmesterskaber i hulspil 2018

Damer fra tee 54, herrer fra tee 62 kombineret med efterårsagtige vejrforhold satte scenen for dette års klubmesterskaber i hulspil – spillet hvor der konkurreres én mod én, hul for hul. For flere den ”rigtige” måde at spille golf på.

Feltet startede lørdag morgen, og blev gradvist reduceret henover weekenden, i vind eller forsvind matcher, og søndag eftermiddag kunne vinderne fortjent lade sig hylde.

På damesiden blev en særdeles velspillet match først afgjort på 1. omspilshul – da matchen var helt lige efter 18 huller, takket været en udlignende birdie fra Nina, hvor hendes drive var endt i højre fairwaybunker.

Vinderen fra klubmesterskabet i slagspil, Lisbeth Seiersen, gav sidste års hulspils mester, Nina Winther Messmann, kamp til stregen, men måtte give fortabt på hul 19., hvor Nina havde 2 putt for sejren.

Tillykke til Nina.

På herresiden viste ungdommen sig som de stærkeste, jo længere turneringen skred frem og i finalen stod Lau Grønbæk og Emil Guldfeldt overfor hinanden. Lau fik hurtigt en 3 up føring som holdt langt ud på runden, men på hul 14 havde begge spillere chancen for at forlænge/ vinde matchen – dog 3-puttede begge spillere. Derfor fortsatte matchen og Emil kæmpede forbilledligt, men måtte strække våben på hul 17 efter et fremragende teeslag af Lau, som derefter kunne lukke matchen 3/1.

Tillykke til Lau.

Stor ros fra spillerne til greenkeeperne for fremragende greens.