Forsamlingsforbud og mundbind

Kære medlemmer,

På dagens pressemøde i Statsministeriet blev der offentliggjort nye restriktioner i Danmark med det formål at begrænse spredningen af COVID-19. De restriktioner som i de seneste dage har været gældende i hovedstadsområdet udvides til at gælde hele landet fra i morgen lørdag d. 19. september kl. 12.00. Restriktionerne er foreløbigt gældende til og med d. 4. oktober.

For golfklubben betyder det, at klubbens restaurant skal lukke senest kl. 22.00 og at gæster SKAL bære mundbind, når de ikke sidder ned. Kravet om mundbind gælder tillige for ansatte, der har kontakt med gæster.

Børn under 12 år er undtaget for brugen af mundbind.

Dvs. at der er IKKE adgang til Restauranten eller Restaurantens terrasser uden mundbind. Når du har sat dig ned, kan du tage mundbindet af. Vi opfordre til, at vores medlemmer er samarbejdsvillige og overholder reglerne, således at personalet i Restauranten ikke skal fare rundt og bede gæsterne om at forlade lokalerne. Det er Restauranten som står for skud ved overtrædelser og dem, der kommer til at betale evt. bøder, skulle der komme kontrol herud.

Reglerne om mundbind er ikke gældende i resten af klubhuset.

Så blev forsamlingsforbuddet sænket til 50 og det har betydning for klubbens og KIK’ernes planlagte gunstarts turneringer, hvor der fremadrettet ikke kan deltage mere end 50 spillere. Dette forbud gælder til og med d. 4 oktober – hvad der så sker derefter er ikke til at vide. Har man planlagt turneringer med mere end 50 spillere, så skal de afvikles med løbende start.

Mvh.
Svendborg Golf Klub