Mød vores klubsponsor: BORCH Advokater

En af Svendborg Golf Klubs skattede sponsorer er virksomheden BORCH Advokater.

Navnet stammer oprindeligt fra grundlæggeren, Poul V. Borch, der i 1950’erne etablerede virksomheden. Navnet er blevet fastholdt, “besætningen” fornyet og tæller i dag lidt over 30 medarbejdere, bl.a. partner Miichael Nørregaard, som er en ivrig golfspiller. BORCH Advokater har i dag fast bemandede afdelinger i Svendborg, Rudkøbing, Faaborg, Nyborg og Assens.

BORCH Advokater beskæftiger sig især med erhvervsrådgivning til mindre og mellemstore virksomheder. Rådgivningen til private vedrører hovedsageligt køb og salg af ejendomme, testamenter, fremtidsfuldmagter samt dødsbobehandling. Deres slogan er ”Tæt på livet” og deres vigtigste opgave er at give deres klienter tryghed i hverdagen ved at gøre juraen enkel og forståelig, være tæt på og støtte lokalsamfundet samt dyrke den personlige relation. Grundig rådgivning tager altid udgangspunkt i den enkelte klient og dennes særlige behov og ønsker.

I klubben nyder bl.a. ungdomsarbejdet godt af sponsorstøtten fra BORCH Advokater, men også f.eks. Erhvervsklubben har stor glæde af BORCH sponsoratet, hvor præmierne til matchvinderne ofte består af gode vine, der jo altid skaber glæde. Svendborg Golf Klubs øgede fokus på det vigtige ungdomsarbejde ville ikke kunne lade sig gøre uden sponsorstøtte og frivillige kræfter. Satsningen på ungdommen skal sikre, at “forsyningskæden” er etableret og får god næring ”nedefra”, og dermed sørger denne satsning netop for, at klubben også i fremtiden har og får mange medlemmer og ikke mindst kan tiltrække flere unge golfspillere.

Miichael og hans ægtefælle Metteemilia er kraftigt involveret golfklubbens foreningsarbejde, hvor Miichael er turneringsansvarlig i Mandagsherrerne og Metteemilia lægger en masse kræfter i juniorafdelingen, som vokser og vokser.

Miichael er sammen med Bjarne Skov Bækkelund, relations- og kommunikationsansvarlig i BORCH Advokater, og advokat Flemming Schmidt ofte at finde i golfklubben og på banerne. Det samme gælder for Miichaels søn Sander, der allerede i en alder af 12 år “gør sig” godt på golfbanen og – måske – en skønne dag er at finde i klubbens eliteafdeling. Der er i hvert fald nogle stykker at se op til og tage ved lære af.

Når Miichael spiller i Svendborg glæder han sig over, at nogle af de oprindelige huller igen er en del af 18-hulsbanen – særligt yndlingshullet 4 hvorfra man har en fin udsigt. Generelt er han meget glad for vores flotte baner, som en masse frivillige støtter op om med diverse arbejder. Miichael pointerer, at vi jo er en forening, hvor det er vigtigt at bidrage med stort som småt, alt kan hjælpe til fælles bedste. Og så er golfen jo bare den perfekte dannelsessport, særligt for de unge, men også for voksne. Miichaels temperament på banen blev for en del år tilbage radikalt ændret til ro og accept. Det skete, efter at en golfspiller stillede følgende spørgsmål til en anden (hidsig) golfspiller: hvad er dit spillehandicap, hvor ofte træner du og hvor ofte spiller du en runde? Svarene var – ikke overraskende – at hverken spillehandicap, antal af træninger eller runder var prangende…dernæst kom konklusionen: ”Så er du simpelthen for ringe til at have ret til at skabe dig sådan!”. Den besked gik rent ind!

Gitte Borgermann