Banerekord, Hole In One og fantastisk golf

Svendborg Golf Klub havde i weekenden fornøjelsen af de bedste amatører i Danmark. Det var noget der også kunne ses på scorekortene hvor banerekorden fra hvid tee på 69 slag blev tangeret to gange. Derudover kunne lørdagens tilskuere også glæde sig over at se Michael Kærgaard Nielsen fra Silkeborg-Ry Golfklub lave Hole In One på hul seks.

For Svendborg Golf Klub var det især spændende at følge de tre lokale spillere Lasse Sejr Nielsen, Jógvan Jespersen, og Frederik Faurhøj spille med mod de bedste amatører i Danmark. Lasse Sejr Nielsen klarede cuttet til søndag og endte på en samlet 30. plads. Jógvan Jespersen formåede desværre ikke at klare cuttet, Frederik Faurhøj der før denne sæson skiftede hjemmeklub til Odense Golfklub formåede at klare cuttet og endte på en delt 28. plads. Alle tre spillere startede deres golfkarriere i Svendborg og har alle bevist at de kan spille med mod de bedste i Danmark.

Søndagen blev også en begivenhedsrig dag, og sidste bold med de tre førende spillere spillede meget lige mod hinanden, dog fandt turneringen sin afgørelse på hul 16 hvor Ole Sømark fra Odense Eventyr Golf Klub formåede at lave en birdie, mens at nærmeste forfølger, John Axelsen lavede en bogey, dermed var der tre slags forskel på nr. et og to. Dette forspring tillod Ole Sømark ikke de nærmeste konkurrenter at indhente.

Søndagens højdepunkt stod Christoffer Bring for, han formåede nemlig at lave en ny banerekord med 68 slag og dermed slog han den gamle rekord der var sat af Thomas Aaen.

Efter turneringen udtrykte turneringsleder Ole Kjær stor tilfredshed med banen og hjælperne. De mange frivillige som Svendborg Golf Klub havde stillet til rådighed ydede en formidabel indsats for at sikre de optimale forhold for de mange gæster og spillere.

Christoffer Bring Banerekord_1

Christoffer Bring viser sit scorekort