Bioblitz i Svendborg Golf Klub – golfbanen summede af liv
Lørdag den 17. maj dannede Svendborg Golf Klub rammen om en fantastisk Bioblitz-dag, hvor medlemmer og gæster sammen med natureksperter gik på opdagelse rundt på golfbanen i det skønneste forårsvejr.
Målet med dagen var at registrere plante- og dyreliv via appen Arter – og der blev fundet masser af spændende arter rundt omkring på anlægget. Dagen var samtidig en stærk påmindelse om, at vores golfbane ikke kun er et sted for golf, men også et område fyldt med natur, biodiversitet og liv.
Stemningen var hyggelig og nysgerrig hele dagen, og arrangementet blev afsluttet med kaffe, kage og præmieoverrækkelse til holdet med flest registrerede fund 🏆
En stor tak skal lyde til Naturgruppen i Svendborg Golf Klub samt biologerne Alexander og Maria for en spændende og lærerig dag – og tak til alle deltagere for at være med til at sætte fokus på naturen omkring os.
Se billeder fra dagen her:
Billeder fra Bioblitz 2026




