Sommerhilsen fra formanden

Kære medlemmer

Corona-smittetrykket er så lavt, at vi kan begynde at få en mere normal hverdag i golfklubben igen. Indenfor de næste dage kommer der river i bunkere, dog beholder vi lokal reglen om drop i bunkere, så hver enkelt har valgmuligheden for enten at bruge rive eller jævne bunkeren med foden.

Der arbejdes med en anden løsning med flagene end de skumindsatser, der er i dag. Der er åbnet for vand på banen, så man kan tanke op ved hul 1, hul 6 og hul 13 og klokkerne bliver sat op, som man kan slå på med sit jern. Omklædningsrummene venter vi lidt med at åbne, dette for at spare på rengøringsomkostningerne. Dette mere normale golfspil er selvfølgelig under forudsætning af at Sundhedsstyrelsens anbefalinger om afstand og afspritning af hænder overholdes.

Klubben har mistet omsætning pga. aflyste arrangementer: DGI arrangement, Bridge Festival, Film Festival, manglende udlejnings indtægt for buggier, træningslektioner, mindre arrangementer fra andre klubber mm. i alt opgjort til 282.000,- kr. Vi har søgt DIF og DGI`s Corona hjælpepulje, men vi har endnu ikke fået en tilbagemelding. For at øge klubbens indtjeningen markedsfører vi klubben bl.a. overfor greenfeegæster, nye medlemmer og sponsorer.

Vi har hørt mange positive tilbagemeldinger om leje af de nye buggier. Tak for det. Vi arbejder på en nemmere løsning med udlevering af nøgler.

Det er ikke altid let at være naboer til en golfbane, derfor arbejder vi fortsat på at have et godt naboskab. Vi arbejder med at finde løsninger, så vi alle kan være her. Drivingrange er den store udfordring. Der slås over til det gule hus, hvor bolde lander i indkørslen, på taget og om i haven på terrassen. Slå væk fra huset, og hvis uheldet er ude, så råb fore, hvis din bold er på vej mod huset.

Der bliver plantet tujaer ved drivingrange inden sommerferien, så vi ændre på spilleretningen. På vores par-3 bane er hul 8 og 9 nedlagt, så banen nu er på 7 huller. Det er for at undgå bolde slås ind i naboens have.

Vores naboer ved hul 15 på 18-hulsbanen klager over, at der stadig tisses i deres hegn. Brug vores toiletter eller et andet hegn. Vi sætter tisse forbudt skilte op langs hegnet. Ligeledes gælder samme regel ved det hus, som på resten af banen, at kommer bolden udenfor banen, hentes den ikke og slet ikke i en privat have.

Vi får meget ros for vores flotte bane af spillere udefra og af vores medlemmer. Bestyrelsen valgte at prioritere ekstra opmærksomhed på greens i år, og det ser ud til at virke.

Rigtig god golfsommer til alle.

De bedste hilsener på bestyrelsens vegne

Ulla Larsen
Formand