VIS HENSYN TIL NABOERNE

Kære medlemmer og gæster. Vores golfbane ligger i et område hvor der også ligger parcelhuse. For at bevare det gode naboskab, er det vigtigt at vi behandler dem med respekt. Dette sker også ret ofte, desværre har vi nu bare oplevet mange tilfælde hvor bolde fra drivingrange, er landet i haven, på campingvognen og andre steder på grunden ved Tordensgårdevej 1.

Her henstiller vi på det kraftigste at, hvis man slår en bold der lander på grunden for Tordensgårdevej 1, så går man som minimum over og ringer på døren og beklager sin vildfarne bold. Der er forståelse for en enkelt vildfaren bold, men vi har desværre også oplevet flere vildfarne bolde indenfor en kort periode, dette kan vi simpelthen ikke være bekendt. Skulle man træne et slag som kan medføre en skævert over mod deres grund, henstiller vi til at denne træning foretages længst muligt mod venstre, og er der ikke plads, må man træne noget andet. Risikoen for at ramme en nabo i hovedet med en golfbold er tilstede og det må aldrig blive umuligt for vores naboer at bevæge sig frit rundt på sin grund af frygt for en byge af vildfarne golfbolde.

Via et medlemskab af Svendborg Golf Klub, og dermed også Dansk Golf Union findes der en række forsikringer som dækker uheld mm. dem kan du se på linket. https://www.danskgolfunion.dk/artikel/forsikringer