Vil du spille regionsgolf i 2018

Vil du spille Regionsgolf 2018? Så læs mere om Regionsgolf her, samt hvordan du tilmelder dig herunder.

Regionsgolf – Meld dig til her https://tourentry.golfbox.dk/?cid=1339676

Regionsgolf er for alle fuldtidsmedlemmer i Svendborg Golf Klub, der er fyldt 21 år og har et EGA handicap.

Regionsgolf er for alle der har lyst til at konkurrere med deres golf, uden at man skal have plads på et af klubbens Elite hold.

Hvert enkelt hold styres af en holdkaptajn. Denne holdkaptajn står for afvikling af kampene, udvælgelse af spillere til kampe og er kontakten til klubkoordinatoren. Et hold kan ikke oprettes uden en holdkaptajn.

Regionsgolf er den største turnering for klubgolfere. Flere end 5000 golfspillere dyster i 2 turneringer:

ABCD-række

A-rækken – spillere med et handicap på 4,5 – 11,4

B-rækken – spillere med et handicap på 11,5 – 18,4

C-rækken – spillere med et handicap på 18,5 – 26,4

D-rækken – spillere med et handicap på 26,5 – mere

Deltagerbetingelserne er følgende:

• Spillerne skal være fyldt 21 år inden udgangen af det år, hvor turneringen afholdes.
  • Spillerne kan kun spille for hjemmeklubben.
  • Fleks medlemmer kan ikke deltage.
  • Spillerne skal have EGA-handicap for at kunne deltage i turneringen.

Klubkoordinator Peter Wraae Poulsen, mail: pwp@svendborgmail.dk – tlf. 40621327 el.62223744

Senior/Veteran/Superveteran række

Senior(S-rækker). Man skal være fyldt 50 år inden udgangen af det, hvor turneringen afholdes.

Veteraner (V-rækker). Man skal være fyldt 60 år inden udgangen af det år, hvor turneringen afholdes.

Super Veteran (SV-rækker). Man skal være fyldt 70 år inden udgangen af det år, hvor turneringen foregår.

Der er ingen handicap krav, men holdene vil blive udtaget ud fra laveste handicap.

Klubkontakt Per Horne Jensen, mail: perhorne@godmail.dk – tlf. 60199228.

Spilleform:

Der spilles hulspil over 18 huller.

Der spilles tre udekampe og tre hjemmekampe i hver indledende gruppe.

1 damesingle, 3 herresingler og 1 mixed foursome. Der spilles fra scratch i alle rækker.

Hvert hold består af 2 damer og 4 herrer.

De indledende kampe spilles i uge 19, 20, 21, 22, 23 og 24, hvor ABCD-rækken spiller kl. 17.00 og Veteranrækken kl. 9.00.

I vedtægterne for Regionsgolf Danmark kan man under §.2 stk. 1 læse følgende:

”Holdturneringens formål er at fremme glæden ved golf spillet for breddegolfere. Deltagerne konkurrerer i handicap intervaller”

Svendborg Golf Klub deltager i Regionsgolf under devisen: ”at alle klubbens medlemmer, der opfylder kriterierne for de enkelte rækker kan deltage”.

Der er tale om en turnering med et betydeligt socialt islæt, og vi tilstræber, at alle interesserede får mulighed for at spille et antal kampe. Såfremt der er flere, der ønsker at deltage, end der er pladser på holdet, vil det således være de enkelte holdkaptajner, der afgør holdsammensætningen.

Det er gratis at spille – kun kørsel og mad skal der betales for.

For at vurdere interessen for at deltage i de forskellige rækker, og for at vi kan se hvor mange hold klubben skal tilmelde, bedes interesserede medlemmer senest den 29. november 2017 kl. 19.00 enten via Golfbox turneringsmodul eller tilmelde sig til Peter eller Per på ovennævnte mail adr.

Er der yderligere spørgsmål, kontakt Peter eller Per