Svendborg Golf Klub indsamlede det 5. største beløb i Kræftens Bekæmpelses velgørenhedsgolfturnering Pink Cup

Der er slået mange bolde siden vi spillede årets Pink Cup Turnering den 6. juni.

Som mange husker gjorde 53 kvindelige og 33 mandlige spiller det til en uforglemmelig dag, ikke mindst på grund af det fantastisk flotte resultat, som vi kunne notere os.

På landsplan deltog 107 golfklubber med 4.400 kvindelige spillere, og der blev i alt indsamlet 3 millioner kr. til brystkræftsagen.

Heraf bidrog Svendborg Golf Klub med de 86.252 kr. kun overgået af Trehøje, Kokkedal, Rungsted og Harekær golfklubber i størst indsamlede beløb.

Dette flotte resultat skyldes en stor fælles indsats fra klubbens medlemmer. Den største del af beløbet, 46.000 kr., blev opnået ved, at mange deltagere skaffede sig personlige sponsorer,(se blot Flemming Jensens ryg), resten kom fra deltagergebyr, puttekonkurrence, deltagelse i modeshow, salg af varer og lotteri lodder, donerede præmier, firmasponsering og salg af pink polo trøjer, malerisalg og meget meget mere.

48PinkCup15_Fotograf-GlennSthyrJonassen

Som en tak for det kæmpe arbejde golfklubberne lægger i indsamlingen afholder Kræftens Bekæmpelse en sponseret landsfinale, der i år afholdes i Kokkedal Golfklub den 18. september. Hertil er udtaget 40 klubber. Se de øvrige deltagere på www.cancer.dk/pinkcup/turneringsinfo/landsfinale/deltagende klubber

Svendborgs flotte 5. plads betyder, at de bedste kvindelige spillere i A- og B-rækken, Lone Sørensen og Susanne Petersen går videre til landsfinalen. Vi venter spændt på, om Svendborgs dygtige spillere også vil være at finde blandt de bedste her.

De dejlige billeder er taget og sponseret af Glenn Sthyr Jonassen fra Sydfyns Foto. I kan se alle billederne under Tirsdagsdamerne – TD Galleri.

Ingeborg, Lise, Inger, Lis, Dodée, Susanne, Charlotte, Marianne