Frivillige søges til DM i slagspil

Da vi nu er kommet en del nærmere DM i slagspil har vi endelig fået et møde i stand med Dansk Golf Union. Dette møde har medført en klarlægning af de opgaver som det kræver af klubben for at gennemføre turneringen. Vi søger derfor en række frivillige som vil hjælpe til i dagene 10-12 august hvor turneringen afvikles i Svendborg Golf Klub.
Selve turneringen starter hver dag kl 8.00 og sidste start forventes at være omkring kl 13.10

Opgaverne er som følger. (antal i parentes)

Turneringshjælper. (3)
Der skal bruges hjælpere som kan hjælpe med scoreindtastning samt assistere turneringslederne med forskellige ad hoc opgaver. Her er tanken at man bruger en dag til at være hjælper, har man lyst til flere dage, kan dette også arrangeres.

Starter (3)
Vi skal bruge en starter til hul 1, vedkommende bliver grundigt vejledt om hvad man skal sikre inden spillerne slår ud. Her skal vi bruge en starter pr. dag. Igen kan det arrangeres hvis man ønsker at hjælpe flere dage.

Livescoring (30)
På hvert 3. hul ønsker man at der skal registreres scores til livescoring. Derfor skal vi bruge fem livescorers på banen. Dette vil foregå i et forventet tidsrum fra kl. 8.00 – 18.00.
Vi forestiller os derfor at fordele opgaven ud på to eller tre hold af fem som kan varetage opgaven. Om det er to eller tre hold, afhænger af hvor mange frivillige vi får til opgaven.

Forecaddies Hul 11 og 14 (18)
På hul 11 og 14 ønskes der forecaddie til at hjælpe med at lokalisere bolden for spillerne. Vi forestiller os at opgaven kan løses af tre personer pr. hul om dagen. Ønsker man at gøre det sammen med en anden er man også velkommen til det. Får vi mange frivillige til opgaven vil vi overveje at lave forecaddie på hul 4 også.

Har du interesse i at hjælpe til så giv besked til Emil på en@svendborg-golf.dk Så sørger han for koordineringen af arbejdet i samarbejde med DGU.