Den dag, hvor Par 3 banen sydede af liv!

Søndag, den 8. maj var der liv og glade dage på Par 3 banen. Her afholdt Begynderudvalget den første af forhåbentlig mange Par 3 matcher for de nye golfere i klubben.

Der deltog 12 nybegyndere, 8 NB’ere (dvs. “totalt nybegyndere”) og 4 NL’ere (“nybegyndere light”). Vi havde gun start kl. 10.30, hvor de 6 2-bolde gik ud med hver sin caddie/coach fra Begynderudvalget. Disse hjalp og fortalte lidt om golfetikette, golfregler osv. – alt sammen på den meget “blide og gode måde” J

Der blev spillet “rigtigt” med markør, honnør, pointtælling osv., og 8 ud af de 12 bestod faktisk delprøve 1 til Golfkørekortet ved at spille de 9 huller med max. 6 slag pr hul.

Efter endt spil på Par 3 gik 2-3 spillere over og puttede og fik den del af golfkørekortet overstået også.

Herefter var der frokost på terrassen, hvor Belinda og Ove havde givet os et rigtigt godt tilbud med rugbrødsmadder og en øl/vand. Der var naturligvis også præmieoverrækkelse til de tre bedste i de to rækker. Vi havde fået sponseret gaver fra Fynske Bank og Svendborg HandelsGymnasium plus 2 pitch forks fra Golfshoppen.

De deltagende begyndere var alle meget begejstrede for dagen, som i al beskedenhed må betegnes som en succes J .

Næste Par 3 match finder sted søndag, den 29.5., hvor vi naturligvis håber at se “de gamle spillere” samt en masse nye.

Svendborg, den 8.5.2016

Gitte Borgermann

(Formand m/k for Begynderudvalget)